Verliefd op dolfijnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Verliefd op dolfijnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Verliefd op dolfijnen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

03 Oktober 2007 | Nederland, Amsterdam

Maandag 1 oktober zijn we naar Willemstad gegaan. Daar hebben we de wijken Punda en Otrabanda bezocht. Wat een armoe is daar toch nog. Dat hadden we niet verwacht. Het was ontzettend heet en het water gutste van ons af. Ook zijn we de beroemde Emmabrug (pondjesbrug) overgestoken. Op een moment ging een sirene en toen ging de brug open. Hij vaart dan van het midden naar rechts en of je er nou op staat maakt niet uit. Je moet gewoon wachten tot hij weer terug is op plaats van bestemming. Erg leuk om te zien. Natuurljk hebben we tig fioto's gemaakt van die prachtige gekleurde etablissementen aan weerzijden van het water. Je kent dat wel van films en zo. 's Middags zijn we naar Seaquarium gegaan. Daar hadden we om 14.00 uur een afspraak voor the Dolphin Encounter, knuffelen met dolfijnen dus. En dat is wel zo schattig. Je staat dan op een plateau in het water en de dolfijnen komen dan naar je toe. Je krijgt dan e.e.a. uitgelegd over deze zoogdieren en je kan ze aaien. Voor een foto (ook hier is de commercie toegeslagen) krijg je dan een kus van een dolfijn. En ik moet zeggen, ik ben verliefd op deze zalige beesten. Hierna zijn we weer heerlijk naar het strand gegaan.

Dinsdag 2 oktober

Vandaag deden we rustig aan. We zijn heerlijk naar ons strand gegaan. Daar hebben we uren gesnorkeld. Steeds verder van de kust weg. Je weet niet wat je daar allemaal ziet. Op een moment hebben we het fototoestel en brood in een plastic zakje meegenomen het water in. Chris heeft toen dat brood verkruimeld en waar ze vandaan kwamen weten we niet maar de allermooiste vissen kwamen langszwemmen om te eten van het brood. Het leek wel of we in een tekenfilm van Disney, en dan met name de Snorkels terecht waren gekomen (of is deze film niet van Disney). Het is prachtig om te zien. Ook eten we hier heerlijk.

• 03 Oktober 2007 - 12:51

Marsha:

Nee, de snorkels is niet van Disney.

• 03 Oktober 2007 - 16:33

Greet:

had nog geen tijd gehad,heel veel snorkel en duik plezier.Als het zo blijf regenen kan ik ook in de tuin snorkelen veel goedkoper.

• 03 Oktober 2007 - 20:04

Corrie:

hallo vakantie gangers
    het gaat goed daar verneem ik met het lezen van julie bericht leuk hoor met de dolfijnen knuffelen is weer wat anders dan een mens en het schijn goed te zijn (waarvoor weet ik niet)nog veel plezier groetjes